جلسات هم اندیشی با حضور معاون پژوهشی و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور، دکتر وحید آرایی برگزار شد

استان سمنان
در بازدید استانی

جلسات هم اندیشی با حضور معاون پژوهشی و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور، دکتر وحید آرایی برگزار شد

در این بازدید دکتر آرایی بیان نمود ۹۰ اندیشکده بسیج اساتید در سطح کشور فعالیت دارند و نیاز به جهاد تبیین است. نماینده ولی فقیه استان سمنان نیز اظهار داشت برای جذب و کادر سازی اساتید نیاز به تلاش است و امید بخشی یک هدف بسیار مهم در بسیج اساتید است. رئیس سازمان بسیج اساتید استان گفت بسیج از بدنه مردم است و همین عامل باعث اقتدار و عظمت این شجره طیبه شده است. در ادامه بازدید میدانی از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان بعمل آمد و در خاتمه از اساتید بسیجی برگزیده تجلیل شد. ۱۴۰۰/۰۹/۰۱

به گزارش دفتر نهضت استادی بسیج استان سمنان؛ به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، برنامه های گوناگون از جمله جلسات هم اندیشی و ملاقات با حضور مسئولین استانی، اساتید بسیجی و بازدید از نمایشگاه برخی دستاوردهای پژوهشی و اختراعات در تاریخ ۱ آذر ماه ۱۴۰۰ برگزار شد. متن کامل خبر به شرح ذیل است:

در این مراسم در ابتدا معاونت پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور اعلام نمود:  ۹۰ اندیشکده بسیج اساتید در سطح کشور مشغول به فعالیت است.

معاونت پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور در دیدار با نمایندگی ولی فقیه در استان سمنان و در حضور مسئولان کانون های بسیج اساتید استان سمنان ضمن گرامیداشت هفته بسیج ، اظهار داشت: سه وظیفه اصلی بسیج اساتید بر مبنای نهضت استادی از زمان تاسیس این نهضت در سال 1380 ، معرفت افزایی ، بصیرت دهی سیاسی و نقش سیاسی یا دانشگاه معطوف به مساله است. وی هدف کلی نهضت استادی بسیج را ایجاد نهضت تولید علم نافع، کشف ظرفیت‌های کشور و ارائه پاسخ به نیازهای انقلاب اسلامی و استفاده از استعداد مرجعیت اساتید بسیجی برای شبکه‌سازی و انسجام‌بخشی در قالب جبهه علمی فرهنگی نیروهای انقلاب اسلامی برشمرد. ایشان با اشاره به اینکه آگاهی سیاسی درست ایجاد کردن در دانشجو بسیار مهم است افزود : باید در دانشگاه آرمان‌ها و اهداف نظام و انقلاب اسلامی انتقال یابد وحید آرایی با اشاره به ارتباط بسیار مهم و تاثیرگذار دانشگاه و صنعت گفت : دانشگاه باید بداند مطالبات جامعه و اولویت های نظام و انقلاب چیست و بر اساس آنها حرکت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : بسیج توانمندی های تحسین برانگیز و شگرفی را به نمایش گذاشته است و به اعتراف همگان مایه افتخار و سربلندی اسلام و انقلاب و کشور شده است.

معاونت پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور از فعالیت 90 اندیشکده در سطح کشور ذیل کانون های بسیج اساتید خبر داد و گفت: مراکز آموزش عالی، پژوهشی و اندیشکده های بسیج اساتید در سراسر کشور برای کمک و مشاوره به دولت سیزدهم آمادگی کامل دارند.

در ادامه نماینده ولی فقیه در استان سمنان فرمود: جهاد تبیینی یکی از الزامات تحقق بیانیه گام دوم و تبدیل تهدیدها به فرصت است.

به گزارش خبرگزاری بسیج اساتید استان؛ نمایندگی ولی فقیه در استان سمنان در دیدار با معاونت پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور و در حضور مسئولان کانون های بسیج اساتید استان سمنان ضمن گرامیداشت هفته بسیج ، گفت : باید به گونه ای برنامه ریزی گردد تا از ظرفیت های فرهیختگان دانشگاهی برای حل مسائل و مشکلات بهره برد. ایشان با اشاره به اهمیت جهاد تبیینی به عنوان یکی از الزامات تحقق بیانیه گام دوم و تبدیل تهدیدها به فرصت ، افزودند: ساز و کار و روند عملی کردن بیانیه گام دوم توسط بسیج اساتید دانشگاه ها ارائه گردد.

امام جمعه سمنان افزود: مقام معظم رهبری به خوبی به نقش مهم جوانان و دانشگاهیان در پیشبرد اهداف جامعه اشاره نموده اند و آنان را یکی از مهمترین سرمایه کشور معرفی کرده اند تا با حضور تاثیرگذارشان در مسائل اجرایی، موجبات تحولات عظیم در کشور را فراهم آورند.

وی بر لزوم بصیرت افزایی سیاسی در دانشگاهها توسط اساتید بسیجی تاکید کرد و گفت: مجموعه‌ی دانشجویی ما ظرفیت حرکت‌های بزرگ برای روشنگری‌های جدی و خنثی‌کردن حرکات دشمن را دارند.

حضرت حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی گفت: امید بخشی و امیدآفرینی یک هدف بسیار مهم در بحث بسیج اساتید است و اساتید گرانقدر باید اهتمام ویژه بر این مساله مهم داشته باشند.

در ادامه رئیس سازمان بسیج اساتید استان سمنان تاکید نمود: عزت و اقتدار بسیج ناشی از فداکاری خلوص و ایثارگری بسیجیان است.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان سمنان در دیدار با نمایندگی ولی فقیه در استان سمنان و در حضور معاونت پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور و مسئولان کانون های بسیج اساتید استان سمنان، اظهار داشت: بسیج از متن مردم است و اختصاص به زمان و مکان خاصی ندارد و هر جا که احساس وظیفه و نیاز کرده حضور و نقش آفرینی کرده است.

وی با اشاره به اینکه رسالت بسیج اساتید، بصیرت و روشنگری است، افزود: بسیج اساتید به عنوان قشر نخبه بسیج دارای نقشی کلیدی و محوری است. ایشان به هم افزایی ایجاد شده بین نیروهای انقلاب در سطح استان اشاره کرد و گفت : باید از توان و ظرفیت اساتید بسیجی بهره برده تا مسائل و مشکلات بومی استان را شناسایی و برطرف کنیم

دکتر محمد روحانی ‌مقدم گفت : مجمع علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی با محوریت بسیج اساتید شکل گرفته است و دو کارگروه اجتماعی و خانواده و اقتصادی ایجاد گردیده تا مسائل و مشکلات احصاء و راهکارهای لازمه نیز ارائه می گردد رئیس سازمان بسیج اساتید استان سمنان در ادامه افزود: به دنبال نگاه حل المسائلی که بسیج اساتید دنبال می کند پیشنهادات در خصوص اندیشکده ها ارائه شد که با موافقت سازمان بسیج اساتید کشور مجوز اندیشکده های کویرشناسی، انرژی و استفاده از منابع طبیعی اخذ شد.

وی ادامه داد : در بحث عملیاتی سازی بیانیه گام دوم برنامه ریزی هایی بر اساس سرفصل های توصیه شده مقام معظم رهبری در سطح استان انجام شده که اولین کارگاه آموزشی با نام استکبارستیزی و عزت ملی برگزار گردید و همچنین پس از اتمام بیماری کرونا دوره آموزشی تربیت مربی بیانیه گام دوم نیز برگزار می گردد.

دکتر آرایی معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور گفت: 60 هزار استاد در سطح کشور عضو سازمان بسیج اساتید هستند.

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور افزود: هدف ما در بسیج اساتید ، اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب و عمل به منویات مقام معظم رهبری است .

دکتر آرایی تصریح کرد: باتوجه به روی کار امدن دولت سیزدهم ، تلاش می کنیم تا با هم افزایی و همکاری با دیگر بخش های دولت بتوانیم برای مشکلات جامعه چاره اندیشی کنیم و تلاش برای تمدن سازی نوین اسلامی از دیگر برنامه های سازمان بسیج اساتید کشور است.

در پایان مراسم از برخی اساتید بسیجی برگزیده تجلیل بعمل آمد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.