نسبت سنجی و مزیت نمایی استان سمنان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

استان سمنان
به همت بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گرمسار و بسیج اساتید دانشگاه غیر انتفاعی ایوانکی با مشارکت سازمان بسیج اساتید استان سمنان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان برگزار شد:

نسبت سنجی و مزیت نمایی استان سمنان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

دکتر قربانی رئیس مرکز رسانه سازمان بسیج اساتید کشور در جمع اساتید استان سمنان، اظهار داشت وقتی در مورد انتخابات صحبت می شود دو رویکرد وجود دارد. مصداقی و گفتمانی. بهتر است گفتمانی بیندیشیم تا مسائل و مشکلات احصاء و حل شود. چراکه آحاد مردم را از جناح بندی سیاسی نجات می دهد و به حل مشکلات می پردازد. ایشان بیان داشت؛ استان سمنان یکی از کم جمعیت ترین در عین حال پهناورترین استان ها است و از لحاظ فرهنگی، تنوع آب و هوایی، تولید گوشت و فراورده های دامی، مراکز آموزش عالی و معادن در وضعیت بسیار مطلوبی نسبت به سایر استان ها قرار دارد.

به گزارش نهضت استادی بسیج اساتید استان سمنان، دکتر قربانی رئیس مرکز رسانه سازمان بسیج اساتید کشور در جمع اساتید استان سمنان، اظهار داشت در مفهوم سیاسی مشروعیت و کارامدی وجود دارد. اگر سطح کارامدی یک نظام سیاسی بالا باشد و مشروعیت آن نظام هم افزایش می یابد. کارامدی به حدی اهمیت دارد که اگر نباشد مشروعیت نیز نیست. اگر مشروعیت نباشد اقتداری وجود ندارد. اقتدار نظام سیاسی به مشروعیت بستگی دارد. یکی از عناصر کارامدی تدوین مسائل ملی، فرا ملی و محلی است. برخی از فرا ملی شروع میکنند در صورتی که اشتباه است‌. وقتی در مورد انتخابات صحبت می شود دو رویکرد وجود دارد. مصداقی و گفتمانی. بهتر است گفتمانی بیندیشیم تا مسائل و مشکلات احصاء و حل شود. چراکه آحاد مردم را از جناح بندی سیاسی نجات می دهد و به حل مشکلات می پردازد.

ایشان در بخشی دیگر مزیت های استان را بیان داشتند: -استان سمنان یکی از کم جمعیت ترین در عین حال پهناورترین استان هاست. -جرائم مختلف و مسائل جنسی و اعتیاد و... در این استان کم است. - از لحاظ استحکام خانواده در زمره بالاترین نرخ ها قرار دارد. بنا بر مطالعات و مقالات مسئله بحرانی و جدی در این استان در حال حاضر وجود ندارد چه در شهر چه در دانشگاه. -حاشیه نشینی در استان سمنان نسبت به بسیاری از استان ها بسیار پایین است -استان سمنان مقام خوبی در تولید گوشت مرغ، تولید تخم مرغ و تولید شیر را دارد و اخیرا نیز در پرورش شتر مرغ فعال شده است. - در حوزه آموزش عالی بیش از ۷۰ مرکز آموزش عالی با بیش از ۲۵۰۰ عضو هیات علمی در جایگاه بسیار مطلوبی قرار دارد. - در حوزه معدن جزو استان های قابل تامل با معادن بی نظیر است که نباید شاهد بیکاری در این استان باشیم. با این ظرفیت ها و مزیت های معدنی و آموزش عالی و فرهنگی بایستی دانشگاهیان با نگاه حل المسائلی نسبت به رفع مشکلات اقدام نمایند. اگر چنین اتفاقی بیفتد دانشگاه تبدیل به مرجع علمی فرهنگی جامعه خواهد شد. در پایان به سولات اساتید پاسخ داده شد.

یادآور می شود این نشست با حضور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان سمنان حجت الاسلام رضا کوهساری، رئیس سازمان بسیج اساتید سمنان، دکتر محمد روحانی مقدم و اساتید دانشگاه های استان سمنان در  تاریخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ از ساعت ۲۰:۳۰ الی ۱۰:۳۰ در بستر فضای مجازی برگزار شد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.